این شهر معلم فاقد رتبه‌بندی ندارد | سازماندهی معلمان در مناطق محروم و روستایی-راهبرد معاصر

این شهر معلم فاقد رتبه‌بندی ندارد | سازماندهی معلمان در مناطق محروم و روستایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، این برنامه در استان به صورت کامل اجرا شد و ما در حال حاضر معلم فاقد رتبه‌بندی نداریم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل نیز طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل و دقیق اجرایی و عملیاتی شد و معلمان از ثمره و فواید اجرای این طرح بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای این طرح، ما موفق شدیم طرح‌های دیگری را نیز در مجموعه آموزش و پرورش در سه سال دولت خدمتگزار شهید آیت الله رئیسی اجرایی و عملیاتی کنیم که نتیجه آن جلب رضایت جامعه معلمان و دانش‌آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آغاز شده و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان و توزیع کتب درسی در حال انجام بوده و امیدواریم با اجرای کامل پروژه مهر در سال تحصیلی جدید نیز بتوانیم شرایط مطلوب تحصیل دانش‌آموزان و تدریس معلمان را مهیا کنیم.

صفری از اجرای طرح توزیع شیر رایگان در سطح استان خبر داد و افزود: بعد از توقف ۱۲ ساله در اجرای این طرح، دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور اجرای آن را با اولویت مناطق محروم و روستایی از سر گرفت و ما سال تحصیلی گذشته موفق شدیم توزیع شیر رایگان را ۲ روز در هفته انجام دهیم.

وی به سازماندهی معلمان به تناسب حضور در مناطق محروم و روستایی و همچنین توسعه و تقویت مدارس دولتی اشاره کرد و ادامه داد: ما جلوی تمرکز سازماندهی معلمان را در مرکز استان و مدارس خاص گرفتیم و سعی کردیم ساماندهی بهینه منابع انسانی را با اولویت مدارس دولتی و همچنین حضور معلمان با سابقه و توانمند در محروم‌ترین مناطق شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل ساخت ۲ هزار کلاس درس جز برنامه‌ریزی‌های اصلی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گرفت که عملیات احداث بخشی از کلاس‌های درس با همراهی خیران و از راه مولدسازی در استان آغاز شده است.

صفری اضافه کرد: توسعه فضا‌های ورزشی مدارس نیز جز رویکرد‌های اصلی بوده که ما در این سه سال موفق شدیم سرانه فضا‌های ورزشی دانش‌آموزی استان را از ۲۱ سانتیمتر به ۵۸ سانتیمتر ارتقا دهیم.

وی راه‌اندازی ۹۲ اتاق بهداشت و فعال کردن ۱۰ باب هنرستان را با رویکرد جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی یادآور شد و بیان کرد: بیش از نیمی از دانش آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ارتقای سیستم گرمایشی استاندارد مدارس، احیای اردوگاه‌ها، توجه جدی به تقویت برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در کنار سایر فعالیت‌های انجام شده در این سه سال آموزش و پرورش را در مسیر تحول اساسی قرار داده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده